Przejdź na jasną stronę drogi

Wielki piknik rodzinny na warszawskim Żoliborzu, poświęcony bezpieczeństwu podczas wakacji: na drogach i podczas wypoczynku.Wydarzenie odbyło się 6 maja czyli w ostatni dzień majowego weekendu. Była to kolejna inicjatywa Fundacji Marsz Zebry, której celem było zainteresowanie odbiorców kwestią bezpieczeństwa poprzez niestandardowe i twórcze podejście do tematu. Stąd nasz pomysł by do nauki poprzez zabawę zaprosić „Legion 501” – polski oddział fanów Gwiezdnych Wojen.

Przez cały dzień, wspólnie z dziećmi i szturmowcami budowaliśmy wielkie przejście dla pieszych. Jednocześnie uczyliśmy dzieci jak bezpiecznie poruszać się po drogach i przechodzić przez jezdnię. Podczas wielkiego finału przeszliśmy z maluchami i ich opiekunami na jasną stronę drogi. Do melodii z Gwiezdnych Wojen, granych na żywo przez Orkiestrę Reprezentacyjną Komendy Stołecznej Policji.

Lista atrakcji była bardzo długa. Podczas całodziennego pikniku nasi Goście mogli nauczyć się między innymi jak udzielać pierwszej pomocy: ofiarom wypadków drogowych i tonącym, bezpiecznie jeździć motocyklem, właściwie używać gaśnicy, przewozić dzieci i zwierzęta w samochodzie czy prawidłowo korzystać z apteczek.

Realizując statutowy cel Fundacji – budowanie szerokiej koalicji na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego do udziału w wydarzeniu zaprosiliśmy wiele środowisk. Piknik organizowaliśmy wspólnie z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Wsparły nas między innymi: Wodne Ochotnie Pogotowie Ratunkowe, Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej i Zarząd Dróg Miejskich. Imprezę patronatem objął Pan Krzysztof Bugla, burmistrz dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy.

W ostatni dzień majówki na Żoliborzu była z nami także Autofederacja, wraz z gościem specjalnym Panią Agnieszką Zydroń. Pisarką i ambasadorką Autofederacji, która jako nastolatka przeżyła bardzo poważny wypadek samochodowy. Piknik wsparły także firmy takie jak Shell, Renault oraz szkoła nauki jazdy.

Z dumą pragniemy poinformować, że działalnością Fundacji zainteresowała się także Agencja Komunikacji Marketingowej Xcommunica. Uznała, że jesteśmy ciekawi i atrakcyjni. Dlatego warto z nami współpracować dla podniesienia zawodowego prestiżu. Agencja zgłosiła się do nas sama, a swoje usługi na rzecz Fundacji Marsz Zebry świadczy nieodpłatnie.

To właśnie ludzie Xcommunici są autorami promujących wydarzenie. Plakatu i spotu filmowego, które przełamują standardowe myślenie o BRD. Nie był to nudny przekaz pełen wyświechtanych haseł.
Policjant tańczący na skrzyżowaniu powoduje dobry nastrój, przedstawiając jednocześnie w pozytywnym świetle służby mundurowe. Spot i plakat Agencji Xcommunica sprawiał, że po prostu chciało się żyć. Pragniemy przy tym podkreślić, że kampania powstała kosztem prywatnego czasu pracowników Agencji. Wiemy, że ludzie tworzący Xcommunikę pracowali nad nią po godzinach, często do późnych godzin nocnych.

Razem stworzyliśmy także spoty radiowe, promujące bezpieczeństwo na drogach. Utrzymane w duchu sportowej rywalizacji. Były one emitowane w stacjach radiowych podczas Piłkarskich Mistrzostw Europy Euro 2012. W ramach czasu antenowego przeznaczonego dla policji.

Powrót do listy akcji